Příspěvky nebo odpovědi uživatele Jiří Ullmann









Příspěvky nebo odpovědi uživatele Jiří Ullmann. Výpis příspěvků 1 až 4 (4)


přečíst (2) 24.11.06 06:35  Jiří Ullmann  jullzavinacseznam.cz  (107889)

protočení při vypnutí motoru

Tak tohle mi dělá Fav už dlouho a není to bohužel závada, ale vlastnost, určitou kulturou zacházení se tomu dá předejít. Povím to asi tak. Každý komutátorový motor (elektromotor) se umí chovat jako motor a nebo jako dynamo. Když do něj pustíte el. proud, tak se točí a když s ním točíte, stavá se zdrojem elektrického proudu. Ve Favu jsou dva takové, které stojí za povšimnutí. Jeden je v motoru ventilátoru interiéru a druhý je u ventilátoru chladiče. Když je zapnuté zapalování, jsou oba motory napájeny a pokud je interiérový spuštěný přepínačem 0-1-2-3 a termospínačem spuštěný vent. chladiče (což v městském provozu činí rád a často), tak se oba motory točí. Mají poměrně velkou hmotu v pohybu a tak mají i dlouhý doběh. Jakmile v tuto chvíli vypnete klíček, tak se to projeví přesně tak, že odpojíte najednou oboum motorům napájení. Oni jsou ale roztočené a v to chvíli se sami stávají zdrojem el. energie, která je bohužel dostatečná pro to, aby vám "nakrmila" zapalovací cívku pro ještě jeden dva podivné zápaly-nezápaly. K tomu vám problikne kontrolka nabíjení a mě ještě navíc cukne ručička otáčkoměru (nevím jestli tohle dělá i ostatním). Takže k řešení. Pokud se vám nechce se babrat s elektroinstalací (což asi nechce), tak bohatě postačí, když před vypnutím zapalování vypnete alespoŃ interiérový větrák. Ten druhý samozřejmě neovlivníte. Dávám 95% šanci, že to bude v tomhle. Schválně to zkuste a napište mi, jestli je to tak. Pokud byste se s tím nechtěl smířit, tak bych doporučil dát diodu v propustném směru do kladné větve napájení každého z ventilátorů, proud, který dioda musí unést by měl být alespoň 20 Ampérů. Ne, že by ty větráky tolik žraly, ale je vždy třeba počítat s rezervou pro proudový náraz při sepnutí motoru a dále je třeba vzít v úvahu napěťové namáhání diody při vypnutí motoru. Ty diody budou asi dost velký, kovový, takže mechanické řešení nechávám na vás. btw. já jsem si zvykl spíš vypínat ten větrák :-) i když znám řešení. Člověk je od přírody línej. :-D
Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

přečíst (6) 23.11.06 07:57  Jiří Ullmann  jullzavinacseznam.cz  (107889)

hmlovky a vyhrievanie zadneho skla

Podle toho, ze vis, ze za palubkou je spousta dratu uz jsi tam nekdy byl. :-) Takze ja to typuju na prohozene konektrou mlhovek a vyhrivaneho skla (u tlacitkovych spinacu), ale nemusi to byt pravda, ale zkus to proverit. Jinak 99% problemu se zpateckami, zadnimi mlhovkami a vyhrivanym sklem zpusobuji bohuzel pritlacne kontakty mezi plastem zadniho plata a patymi dvermi. Pokud nemas verzi, ktera ma uz protazene vodice hadici mezi karoserii a dvermi.
Dosavadní doporučení: přečíst (6)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (1) 23.11.06 07:52  Jiří Ullmann  jullzavinacseznam.cz  (107889)

Ostřikovače a stěrače

Na 90% bych typoval, ze jde o zkrat v pravem LUCASU. Tedy v prave pacce u volantu. Jsou tam kontakty na sebe naplacany a pokud je instaloval nejakej diletant (coz byli bohuzel i nekteri lide ve "Skodovce Mlada Boleslav"), tak z nich couhaji "fousy licny", ktera k nim vede. A pokud se nekde setkaly treba otresama, vznikl problem. Me takhle treba prestal jit cyklovac a dobehovy spinac steracu s tim, z eshorela jedna pojistka. Byl to primy zkrat na kostru z jednoho takoveho vodice. Nastava to taky casto, kdyz hybes z nejakeho duvodu s krytem pod volantem. Vetsinou se tam nektery drat nejak chyti a treba i pristripne, je treba na to davat pozor. Ja jsem vsechny draty peclive ocistil od otrepu, a prekryl vrstvou izolacni pasky. Svazek jsem zbindoval kabelbindery a uchytil prilepkou ke kovovemu nosniku volantu. Pak jsem teprve nasadil kryt. Snad to bude ono. Mej se.
Dosavadní doporučení: spíše nečíst (1)
Vaše doporučení:

přečíst (14) 23.11.06 07:39  Jiří Ullmann  jullzavinacseznam.cz  (107889)

RE: záhadná závada elektroinstalace

Ahoj "Skodovkari", elektroinstalace Fava je skutecne takova jedna nikde nezacinajici a nekoncici zahada. Ja mam Fava 1990 a s elektrikou jsem mel take dost potizi. O elektrice neco vim, o motorech uz mene, takze s elektrikou jsem si poradil a motor davam do servisu ke svarovi. Ale zase se rozkecavam... Takze predne zkontroluj propojku (silnejsi drat) od akumulatoru k pojistkove skrini. Dost casto se stava, ze privodni matice v pojistkove skrini nebo na svorce akumulatoru je uvolnena nebo spinava (osmirkovat, vylestit, pripojit a zastriknout nejakym konzervacnim sprejem). Dalsi kriticke misto je pojistkova skrin sama. Je totiz provedena na kuprextitove desce plosnych spoju a spousta zavad, ktera me potkala byla zpusobena prasknutou deskou (hledal jsem to fakt dlouho, protoze me to ani ve snu nenapadlo a navic sve delalo vlhko a zmeny teploty, ty do toho vnasely onu zahadnou nahodnost). Dalsim kritickym mistem jsou fastony (dutinkove konektory) ve vsech svorkovnicich a mistech ukostreni. Skoda pouzivala kulate dutinky a koliky a potom ploche AMP 6.3, ale bez zajistovaci zapadky. U vsech volnych - byt jen podezrelych konektoru doporucuji koupit Wurth fastony se "SicherungRasterem", ten zacvakne do otvoru v plochem kontaktu a nevyklepe se ani pri nejhrubsim zachazeni. Misto puvodnich buzirek doporucuju smrstovacku, ktera cely kontakt jeste stahne proti pohybu vodice. Pokud ani tohle nepomuze, tak me napada, ze problem by mohl byt v samotnem akumulatoru. Jestli se nekdy vybil natolik, ze jeho napeti kleslo pod 10V a zvlaste jestli v tomto stavu nejak dele prodleval, tak mohlo dojit k sulfataci (nebo sulfonaci ??? nejsem chemik) desek. Jednoduse narostou krystaly nejakeho chemickeho svinstva na elektrodach a maji takovou silu, ze jsou schopny rozdrobit desky akumulatoru. No a ty drobky pak "vandruji" akumulatorem a obcas tu a tam nektere desky vyzkratuji. Akumulatoru tak klesa ucinnost. Kdyz dele stoji, kal se usadi na dne v odkalovacim prostoru a cele se to "zase zlepsi". Mozna to bude tim. Na to by sedlo, ze elektrika "kolabuje" cela, jak pises. Mimochodem starter je napajen sice primo z akumulatoru, ale jeho sepnuti je realizovano privedenim proudu pro elektromagnet ze spinaci skrinky (ta je napajena pres pojistkovou skrin), takze pokud je problem nekde tam, nepujde ani starter, ale to asi vysvetluju jak pro prvnaka. Neber to prosim jako urazku, snazim se pomoci. Dalsi blba zavada, ktera me potkala byla (a je to hloupost) praskla zarovka v kontrolce dobijeni. Pres tuhle zarovku je buzen alternator a pokud je praskla, tak auto nedobiji, kontrolka nesviti a nikdo si toho ani nevsimne. Nez se vybije akumulator a auto cely chcipne. Kdyz pak chvilku stoji, tak se mozna projevi regeneracni schopnost kazde baterie (bez zateze ji mirne vzroste napeti). Kontrola je jednoducha, kontrolka nabijeni musi svitit, kdyz zapnes zapalovani, pri stojicim motoru. Posledni zaludnost, ktera me potkala byla pojistka, ktera prehorela nikoliv na obvyklem miste, ale tesne u kontaktu, takze to nebylo videt, chce to je propisknout treba baterii a zarovkou a nebo zmerit ohmmetrem. Dal nevim, kdyz jsem to auto nevidel. Tak snad ti to nejak pomuze. Zdravim.
Dosavadní doporučení: přečíst (14)
Vaše doporučení:


1

 Burza Prime 16:29 
Název Kurz Změna
 COLT CZ GROUP SE  678.00  +1.19% 
 ČEZ  914.00  -0.76% 
 ERSTE GROUP BANK A  1 163.00  +2.11% 
 GEN DIGITAL  560.00  0.00% 
 GEVORKYAN  256.00  0.00% 
 KOFOLA CS  282.00  -0.70% 
 KOMERČNÍ BANKA  784.50  -0.19% 
 MONETA MONEY BANK  96.10  -0.41% 
 PHILIP MORRIS ČR A  14 900.00  -0.27% 
 PHOTON ENERGY  44.80  +0.45% 
 PILULKA LÉKÁRNY  177.00  0.00% 
 PRIMOCO UAV SE  800.00  -1.23% 
 VIG  774.00  +0.52% 
Komodity online
 Ropa 83.92 USD 17.05   
 Zlato 2415.48 USD 17.05   
 Stříbro 31.50 USD 17.05   
 Káva 205.83 USD 17.05   
 Cukr 18.11 USD 17.05   
 Bavlna 75.96 USD 17.05   
Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.